Szkoła Promująca Zdrowie
- Szczegóły
- Odsłony: 5215
RAPORT ZA OKRES OD 1 września 2015r. DO 31 SIERPNIA 2016r.
INFORMACJE PODSTAWOWE O SZKOLE/PLACÓWCE:
Pełna nazwa szkoły/placówki
|
Gimnazjum im. Adama Olbrachta Przyjmy – Przyjemskiego w Sierakowie |
W przypadku zespołu szkół proszę wpisać, której szkoły dotyczy raport |
------------------------------------------------- |
Szkoła jest w okresie: (właściwe podkreślić) |
|
Adres |
63-900 Rawicz, ul. Przyjemskiego 35
|
Gmina |
Rawicz |
Powiat |
rawicki |
Telefon |
655465480 |
Adres mailowy szkoły |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. |
Adres mailowy koordynatora |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. |
Strona www |
www. gimnazjum.rawicz.pl |
Imię i nazwisko dyrektora |
Piotr Mosiek |
Imię i nazwisko koordynatora |
Joanna Szynalska |
Imiona i nazwiska członków szkolnego zespołu |
Monika Ogrodowicz, Sylwia Kwaśna – Żyto, Violetta Stawecka – Lisiecka, Hanna Janura, Justyna Gościniak – nauczyciele przedmiotów przyrodniczych Przewodnicząca SU – Oliwia Maciejak |
Data podjęcia uchwały o przystąpieniu do projektu |
10.10.2007 |
-
Opis podjętych działań w zakresie diagnozowania potrzeb społeczności szkolnej.
Obserwacja bezpośrednia, analiza dokumentacji wychowawców, rozmowy z pedagogiem i psychologiem szkolnym
Profilaktyka uzaleznień wśród młodzieży i promowanie aktywności fizycznej – "Nie dla uzależnień, tak dla aktywności fizycznej"
|
-
Plan działań w zakresie promocji zdrowia – załączyć do raportu.
Załącznik nr 1
-
Sprawozdanie z realizacji podjętych działań, ujętych w załączonym do raportu planie działań.
*na początku roku szkolnego dyrektor szkoły wraz z koordynatorem zaproponowali włączenie tematyki związanej z problemem uzależnień wśród młodzieży do planów wychowawczych
*wychowawcy w ciągu roku szkolnego przeprowadzali w swoich klasach zajęcia uwzględniające wspomniane zagadnienia
*przeprowadzono ankietę dotyczącą kontaktów młodzieży ze środkami psychoaktywnymi i dokonano analizy jej wyników ( dodatkową ankietę dotyczącą wyłącznie dopalaczy przeprowadziły panie psycholog i pedagog szkolny, a jej wyniki zostały zaprezentowane na warsztatach szkonych)
*w holu szkoły eksponowane były gazetki informacyjne przygotowywane przez członków zespołu SzPZ na temat: rodzajów środków psychoaktywnych, ich wpływu na organizm człowieka, mechanizmów uzależnienia, miejsc gdzie mozna szukać pomocy w przypadku problemów z narkotykami i dopalaczami
* w czerwcu we wszystkich klasach zostały przeprowadzone przez wychowawców zajęcia warsztatowe „Stop dopalaczom" (w oparciu materiały przygotowane przez psychologa i pedagoga szkolnego, z wykorzystaniem efektów pracy grupy uczniów realizujących projekt dotyczacy dopalaczy)
* szkolny koordynator SzPZ uczestniczył w warsztatach profilaktyczno – metodycznych "Narkotyki i dopalacze. Kluczowe zagrożenia – rozpoznawanie zachowań ponarkotykowych i dopalaczowych. Podstawy pomocy przedmedycznej"
*uczniowie klas drugich wzięli udział w spotkaniu profilaktycznym z panem Arturem Amendą, prezesem stowarzyszenia "Arka Noego", zorganizowanym przez szkolego psychologa i pedagoga
* rodzice wzięli udział w spotkaniu, na którym psycholog szkolny przedstawił materiał "Legalne narkotyki" oraz w spotkaniu z przedstawicielem UAM panem dr M. Radołą nt zagrożeń dla dzieci i młodzieży w sieci
*szkoła była współorganizatorem debaty społecznej "Dopalacze niszczą życie" , w której uczestniczyli przedstawiciele samorządu lokalnego, drektorzy szkół, pedagodzy i uczniowie
* w ramach promowania aktywności fizycznej SU wprowadził tzw. taneczne piątki ( raz w miesiącu uczniowie tańczą w holu szkoły w czasie dużej przerwy), uczniowie wzięli udział w zorganizowanym we współpracy z nauczycielami wychowania fizycznego pieszym rajdzie Szlakiem Rawickich Cmentarzy oraz licznie uczestniczyli w imprezach sportowych wynikających ze szkolnego harmonogramu |
-
Monitorowanie podjętych działań, ujętych w załączonym do raportu planie działań.
*Obserwacja zaangażowania uczniów w trakcie prowadzonych zajęć *Monitoring przygotowanych gazetek *Analiza wykonanych przez uczniów zadań na zajęciach warsztatowych * dyskusje po szkoleniu, przekazanie informacji *analiza obecności rodziców na zebraniach
Dyrektor, koordynator, szkolny zespół SzPZ, wychowawcy klas, pedagog i psycholog szkolny
|
-
Informacja na temat ewaluacji podjętych działań, ujętych w załączonym do raportu planie działań.
Członkowie zespołu poddali analizie wykonywane w ciągu roku zadania , przedyskutowali poziom ich realizacji
*większośc zadań wynikających z planu pracy zostało zrealizowanych *realizowana temtyka powinna być obecna w działaniach wychowawczych w kolejnych latach, zwłaszcza wśród uczniów przychodzących do klas pierwszych
*uczniowie poznali zagrożenia wynikające ze stosowania środków psychoaktywnych, wiedzą jak działają na organizm i gdzie szukać pomocy w przypadku problemów z tymi substancjami *nauczyciele poszerzyli swoje kompetencje w kwestii wiedzy o nowych narkotykach i dopalaczach, rozpoznawaniu zachowań ponarkotykowych, podstaw pomocy przedmedycznej i wskazówek metodycznych dla profilaktyki *rodzice otrzymali niezbędne informacje dotyczące niebezpieczeństw związanych ze środkami psychoaktywnymi oraz Internetem
|
Podpis dyrektora: Podpis koordynatora szkolnego:
Piotr Mosiek Joanna Szynalska
Sierakowo, 30.08.2016